czwartek, 27 lipca 2023

Lipcowy powrót do maja ;)

 Łapanie oddechu nad jeziorem skończyło się nad morzem, najwidoczniej potrzebowałam więcej niż jednego oddechu. Zanim jednak zasypię blog zachodami słońca (wschody to dla mnie środek nocy), chciałabym zerknąć wstecz, a dokładniej do 21 maja i podzielić się migawkami ze święta rododendronów, zwanym RODOmania w Arboretum Wojsławice.

Odwiedzam ten ogród kilka razy w sezonie i jeszcze mi się nie znudziło ;).

W tym roku, roku księżnej Daisy (Maria Teresa Oliwia Hochberg von Pless), poświęcony jej został i ochrzczony, jak przystało szampanem, piękny rododendron. I choć większości owa księżna, być może kojarzy się tylko z filmem "Ciemno, prawie noc", to jednak rejon Wałbrzycha i Pszczyny zawdzięcza jej wiele potrzebnych/koniecznych reform, i opiekę. 

Może komuś rododendron 'Princess Daisy' przypadnie do serca i zaprosi go do swojego ogrodu :).


   


A piękną scenerię w galerii dopełniały zachwycające kompozycje kwiatowe, których głównym elementem były oczywiście kwiaty rododendronów.


 











A może ktoś nabierze ochoty odwiedzić to miejsce? https://arboretumwojslawice.pl/

Pozdrawiam azaliowo.



2 komentarze:

  1. Pięknie wyeksponowane Rodki, naprawdę ciekawy pomysł.
    Niestety u mnie na Podlasiu przymarzają więc nie biorę się za ich hodowlę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój mąż jest wielbicielem tych kwiatów. Jednak u nas rosną bardzo marnie, bo ziemia mocno zasadowa, a szkoda.
    M

    OdpowiedzUsuń