sobota, 4 kwietnia 2020

Jajko czy kura?

W moim przypadku zdecydowanie jajko 馃槉
Moje jajcarnie s膮 pod ochronnym parasolem, nietykalne a偶 do ko艅ca, wybaczam im wiele, cho膰 jest ich niewiele. I bardzo im dzi臋kuj臋 za to 偶e mnie 偶ywi膮, zawsze mog膮 liczy膰 na jaki艣 rarytasik opr贸cz pszenicy. Mam cztery jajcarnie, a to dwie z nich.



 Do ziemi wskoczy艂y dzisiaj cebulki dymki, w czerwonej i bia艂ej bardzo du偶o pustych cebulek by艂o, na jaki艣 marny gatunek trafi艂am. Rosn膮 rozsady pomidor贸w i innych pyszno艣ci ogrodowych. Gorzej sprawa si臋 przedstawia w sadzie, ale o tym nast臋pnym razem.
Mimo pi臋knej pogody zostajemy w domach, licho nie 艣pi...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Licho
Kazimiera I艂艂akowicz贸na

Nie trze­ba mnie wy­ga­nia膰, nie trze­ba mnie od­py­cha膰!
Obej­m臋 ja­b艂o艅 za szy­j臋, za­czn臋 z ja­b艂o­ni膮 usy­cha膰,
za­p艂a­cz臋 nad agre­stem, przej­d臋 si臋 ma­li­na­mi,
b臋d膮 skur­czo­ne li­艣cie, ja­go­dy z czar­ny­mi pla­ma­mi.
Nie trze­ba mnie wy­ga­nia膰! Szpa­ra­gi wy­gi­n膮 su­che,
do grz膮d cie­ni­stych tru­ska­wek na­m贸­wi臋 ciot­k臋 ro­pu­ch臋.
W staj­ni roz­plo­t臋 w艂o­sy, za­kr臋­c臋 zn贸w do g贸ry,
i przyj­d膮 z ziem in­dyj­skich ol­brzy­mie ro­ga­te szczu­ry.

Trze­ba mnie wzi膮膰 do domu, przy sto­le d臋­bo­wym po­sa­dzi膰,
trze­ba mnie d艂u­go pie­艣ci膰, po zim­nych sto­pach g艂a­dzi膰,
a kie­dy sen mnie zmo­偶e albo za­le­j臋 si臋 艂za­mi

- d艂u­go po czo­le mie­dzia­nym cie­p艂y­mi wo­dzi膰 usta­mi.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



9 komentarzy:

  1. 艢liczne kury! Dbaj o nie i pob艂a偶aj bo dobra kura swoje prawa ma!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dbam oczywi艣cie, kuraki moje s膮 oswojone i maj膮 swoje kurze prawa, kt贸rych nie wolno cz艂owiekowi przekracza膰 :))))

      Usu艅
  2. Kury!! My te偶 trzymamy g艂贸wnie dla jaj :)
    pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Agatko, widzia艂am Twoje kurki :), ca艂kiem 艂adny gang pierzak贸w, kt贸ry za trosk臋 odwdzi臋cza si臋 nam 偶ywno艣ci膮 najwy偶szego gatunku. S膮 naszymi towarzyszkami ogrodowego 偶ycia, szczeg贸lnie mojego M, ale te偶 on si臋 w 90%-ach o nie troszczy, ja tylko jajka zjadam ;)))

      Usu艅
  3. Gdy swego czasu przenios艂em si臋 na wie艣, pierwsz膮 inwestycj膮 by艂 zakup dziesi臋ciu kur i jednego koguta. Te偶 tylko dla jajek, bo moje kury, jako jedyne we wsi umiera艂y 艣mierci膮 naturaln膮. A jajka by艂y przednie, bo kury na prawdziwie wolnym wybiegu, 艂膮cznie z okolicznymi 艂膮kami.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. O tak Asmodeuszu, smaku jaj od kur z wolnego wybiegu, karmionych naturalnie, 偶adna ferma nigdy nie podrobi, a tak niewiele im do 偶ycia potrzeba, kurom znaczy ;). Nasze miejskie mieszkanie czeka na nasz膮 nie tyle staro艣膰, co niesprawno艣膰 i wtedy b臋dzie to nasz tragedia, ale na razie, dop贸ki nie kl臋kniemy, siedzimy na wsi, w swojej oazie. Pozdrawiam i dzi臋kuj臋 za odwiedziny.

      Usu艅
    2. Mnie w艂a艣nie zmog艂a staro艣膰 ;) I dw贸ch rzeczy mi naprawd臋 brak: przestrzeni oraz tamtych jajek ...

      Usu艅
    3. O tak, przestrze艅, poczucie wolno艣ci, zamkni臋ta furtka dla niechcianych go艣ci ;), pomidor prosto z krzaka, malina, czere艣nia zerwana z drzewa, le偶ak i ksi膮偶ka, u mnie nawet 艂贸偶ko na ogrodzie :), 艣wiergolenie ptak贸w, promienie s艂o艅ca na twarzy, tego nie chcemy straci膰, przynajmniej jak najd艂u偶ej. 呕ycie jest cudne :)

      Usu艅
  4. Bardzo lubi臋 ten wiersz. Dzi臋kuj臋 za przypomnienie:)

    OdpowiedzUsu艅